Au! Ik weet nu zeker dat ik veel mensen op de tenen ga staan. Deze stellingname wordt mij misschien wel niet in dank afgenomen. Ik zie immers dagelijks betrokken corporatieprofessionals die met volle overgave zich bekommeren om de huurder. Ze zijn dichtbij, aanspreekbaar bij knelpunten, geven huurders inspraak en zijn we bereid tot extra aandacht voor degene die het nodig hebben. Allemaal waar! Hartstikke waar!! Maar we vergeten een bron….

Twee weken terug was ik op de Connect Meeting van bevriende relatie Hofmeier. Op deze kennismiddag voor corporaties sprak ook René Tulner van wijnvoordeel.nl. Bevlogen vertelde hij hoe zijn organisatie slim gebruik maakt van alle digitale registraties van (potentiële) klanten. Voor wijnvoordeel.nl is het van levensbelang te weten ‘wat de klant wil’. Ik ben me wat meer gaan verdiepen in de acties die zijn bedrijf hierop onderneemt. Een voorbeeld…

In de nabije toekomst krijgen de online klanten van deze wijnwebwinkel een gepersonaliseerde website voorgeschoteld. Van ‘all to one’ naar ‘one to one’! Alle clicks en views van de klant worden bijgehouden en omgezet in persoonlijke aanbevelingen. Samen met de websitehistorie en mogelijk andere beschikbare data (denk aan social media) ontstaat een volledig specifiek beeld van die éne klant en kan een op de klant toegesneden aanbod worden teruggegeven. Je gaat dan als klant naar de website en krijgt je persoonlijk site en aanbod!

Ik weet dat de corporatie geen commerciële instelling is en niet zwaar afhankelijk is van (nieuwe) klanten; we hebben immers wachtlijsten! Toch is het bestaansrecht van de corporatie wel gelegen in weten ‘wat de klant wil’. En zie ik juist daar een enorme incentive om deze technologische ontwikkeling te omarmen en toe te passen in de corporatiesector. Op basis van de digitale beschikbare informatie is het mogelijk om toe te werken naar een gepersonaliseerde website voor de huurder. Als we er dan ook nog in weten te slagen om het te combineren met andere beschikbare data (denk bijvoorbeeld aan burgerlijke stand, UWV of incassozaken) dan ontstaan er fantastische klantprofielen.

Vervolgens doen we ons voordeel middels goede (geautomatiseerde) analyse. Deze analyse kan bijvoorbeeld financiële problemen vroegtijdig signaleren, risico’s op sociale problematiek in kaart brengen of woonwensen concreet maken.

Toekomstmuziek? Ja! Haalbaar? Ja!!

In onze keuzes van vandaag moeten we stilstaan bij de corporatie van morgen. Het vraagt van de corporatie van nu een ‘opgeruimd’ en adequaat digitaal huis. Van de stakeholders idem dito en de bereidheid (en mogelijkheid) informatie te delen. Laten we er echt werk van maken en onze klanten leren kennen. Op naar woonvoordeel.nl ?

#kenjeklant

Bekijk onze laatste berichten

De eerste maanden van Erica Leferink

De eerste maanden van …. Wij vroegen Erica Leferink om ons eens mee te nemen in haar eerste maanden. Ze is al veel op pad om onze klanten te adviseren in een voor haar totaal nieuwe sector. “Gewoon doen. Punt.” Vertelt Erica. Zo hebben wij haar overigens ook leren kennen. Pragmatisch en niet bang om nieuwe dingen […]
Lees meer

Succesvolle CorporatieGids LIVE Kennisdag

‘Wat tof dat jullie als organisatie dit soort innovaties omarmen en proberen verder te brengen.’ Dit was een van de vele complimenten die wij na afloop van onze sessie op het CorporatieGids LIVE mochten ontvangen. Een sessie die wederom succesvol was. De deelnemers waren enthousiast, maar wisten ook positief kritische vragen te stellen over de […]
Lees meer

CorporatieGids LIVE Kennisdag

Heb jij je al aangemeld? Voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag die morgen plaatsvindt!? Ons doel is om deelnemers te inspireren en te informeren. Tijdens onze sessie zullen Rico Leemreijze en Raymond de Groot de deelnemers meenemen in het DNA van SmartR, hoe wij naar innovatie en transformatie kijken en wat dit betekent voor reparatieverzoeken. Kortom, een sessie vol inspiratie, […]
Lees meer

Meet Business Consultant Erica Leferink

Nog meer nieuwe gezichten… Ook Erica Leferink heeft zich aangesloten bij SmartR in de functie van Business Consultant; een rol die haar niet onbekend is. Erica heeft jarenlang als Business Consultant rondgetoerd door Nederland, weliswaar in een andere sector, maar daar doen we bij SmartR niet moeilijk over. De kennis leren we wel! Binnen SmartR […]
Lees meer

Meet Manager Operations Janta Visser

Manager Operations Janta Visser sloot zich onlangs aan bij SmartR en daarom is het hoog tijd om haar verhaal te delen. ⬇️ “De organisatie SmartR en Rico ken ik al even. De afgelopen periode zijn we veelvuldig met elkaar in contact geweest en kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat mijn toetreding tot SmartR de juiste stap is. En nou, […]
Lees meer

Geslaagd voor het KTO-onderzoek!

We hebben onze klanten en relaties wederom gevraagd hoe zij de samenwerking met SmartR en haar medewerkers ervaren. Daarbij komen periodiek onderwerpen als kwaliteit, kennis, gedrag en resultaat aan bod. Met gepaste trots kunnen we vertellen dat we geslaagd zijn met een klanttevredenheidscijfer van (trommelgeroffel)…… 8.2! Niet alleen een mooie stap vooruit (2021: 7,9) maar […]
Lees meer

Bekijk alle nieuws & blogs

© 2024 SmartR | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline